Martingale | Valký Martingale | D´Alembert | Fibonacci | Labouchere | Oscar‘s grind | Shaunův systém
Systém Fibonacci je jeden z velmi šetrných a dobře kombinovatelný s dalšími systémy, při hře dobře použitelný k uklidnění hry, neboť netrízní hráče velkými sázkami, a je jednoduchý ke hře a je rozhodně bezpečnější než systémy tipu Martingale.
Leonardo Pisan, lépe známý jako Fibonacci, se narodil v italské Pise v roce 1170. Fibonacci byl členem rodiny Bonacci a cestoval po Středomoří a už jako chlapec, když doprovázel svého otce na cestách. Jeho posedlost matematikou a znalost kultur mnoha národů umožnily Fibonaccimu vyniknout v řešení množství matematických otázek. Fibonacci je zřejmě nejvíce znám jako objevitel tzv. Fibonacciho sekvence tedy řady čísel, která přirozeně existuje.
Fibonacciho řada:
1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233, 377, …
Následující číslo v sérii je jednoduše součtem předcházejících dvou čísel. Zahajující číslo je 1. Druhé číslo je vypočítáno z 0+1 (protože neexistuje číslo před jedničkou) a je tedy opět 1. Další číslo je 1+1, čili 2, pak 1+2, tedy 3 a 5+3=8, atd. Systém pracuje podobně jako Labouchere neboli odškrtávací systém, jen hráč začíná s prázdnou řadou. Jestliže vyhrajete první sázku, pak je řada zrušena, vyhráváte a nic nezapisujete. Jestliže první sázka skončí prohrou, pak začínáte psát řadu a napíšete si "1". Další číslo v řadě Vám řekne, kolik musíte příště vsadit. Jestliže sázka skončí prohrou, připíšete si prohranou částku na konec řady. Jestliže poté vyhrajete, odškrtnete 2 čísla z konce řady. Jak vidíte, při prohře zapisujete jedno číslo a při výhře škrtáte čísla dvě.
Spin č.
|
Hodnota sázky
|
Výhra/Prohra
|
Zisk
|
1
|
1 (1)
|
P |
-1 |
2
|
1-1 (1)
|
P |
-2 |
3
|
1-1-2 (2)
|
P |
-4 |
4
|
1-x-x (3)
|
V |
-1 |
5 |
1-1 (1) |
P |
-2 |
6 |
1-1-2 (2) |
P |
-4 |
7 |
1-1-2-3 (3) |
P |
-7 |
8 |
1-1-x-x (5) |
V |
-2 |
9 |
1-1-2 (2) |
P |
-4 |
10 |
1-x-x (3) |
V |
-1 |
11 |
1-1 (1) |
P |
-2 |
12
|
x-x (2)
|
V |
+0 |
13
|
1 (1)
|
V |
+1 |
Jak Je Vidět Celkově jste prohráli max 7 žetonů při 8 prohrách a stačilo 5 výher aby jste získali 1 žeton...
Tuto sázku je možné sázet na všechny sázky vyplácené poměrem 2:1 - Tedy na Barvy, Lichou a Sudou, Velkou a Malou... ,tu kterou si vyberete třeba černou tak po celou hru nesmíte změnit budete stále sázet jen na ni.
Hlavní problém vzniká při delších sériích - při 12-ti špatných barvách už je nutné mít v záloze 375 žetonů, což je také celkem dost, ale je to rozhodně o dost méně než v Martingalech ale více než v D´Alembert ovšem proti němu, Vám stačí méně výher na získání celé série.
I zde samozřejmě je třeba k ruletě přistupovat s respektem, nicméně systém sám vede ke klidu a postupně k výhře. Tento systém používete jen občas, jako systém pro uklidnění hry.
Martingale | Valký Martingale | D´Alembert | Fibonacci | Labouchere | Oscar‘s grind | Shaunův systém